Kaikki varmasti tietävät vaatejätti H&M:n... Nyt H&M:llä on jälleen (ainakin jo toisen kerran) hyväntekeväisyyskampanja menossa, yöllä julkistetaan uusi sarja vaatteita, joiden tuotosta osa menee HIV:n ja AIDSin vastaiseen työhön. Vaatteet ovat suunnittelleet julkisuudesta tutut henkilöt, esim. Katy Perry ja Tokio Hotel.
Tällä hetkellä (tai ainakin juuri näinä hetkinä) on menossa myös H&M:n tarjoama Katy Perryn live Internetkonsertti, jonka hän soittaa Tokiossa pienen yleisön edessä, mutta keikka on H&M:n nettisivujen (www.hm.com) kautta tarjolla kaikille halukkaille - livenä.
Hieno tapa hyödyntää verkkoa ja sosiaalisia medioita, ei voi muuta sanoa! Taidanpa itsekin vilkaista keikkaa ja sitten siirtyä odottelemaan malliston lanseerausta, josko vaikka tilaisi itsekin taas muutaman paidan. :)
Taru
Itsekin olen jo tuon kamppiksen bongannut, täytyy tosiaan ostaa varmaan joku noista tuotteista, jos ovat yhtään järkevän näköisiä... :) Kiva idea tuo konsertti livenä netistä!
VastaaPoistaKatselin just aamulla noita H&M: Fashion against AIDS-vaatteita. Oli siellä seassa muutama semmoinenkin paita, jonka vois itsekin ostaa. Hyvä idea noin isolta firmalta kannattaa HIV:n ja AIDSin vastaista työtä.
VastaaPoistaOn kyllä minunkin mielestä tosi hyvä idea H&M:ltä! :) Mä muutenkin dikkailen noista kyseisen firman vaatteista, ne on ihan kivan näköisiä, ja onhan maesto itsekin, eli Karl Lagerfelt, ollut niitä suunnittelemassa:D
VastaaPoistaJoo hieno elehän tuo kamppanian on. Päätarkoituksena varmaankin nostaa omaa imagoaa. H&M imago ei ole ollutkaan aivan puhdas vaan se jäi kiinni vuosina 2000 ja 2007 lapsityövoiman käytöstä.
VastaaPoistaJep samaa mieltä,että päätarkoituksena tässäkin ollut varmaan juuri tuo imagon nostaminen ja raha.En sitten tiedä kuinka eettisesti korrektia homma on,mutta onhan se aina hyvä jos jotain rahaa hyväntekeväisyyteen menee.Välillä on hyvä olla vähän skeptinen.
VastaaPoistaNo, kaikkihan perustuu tähän, mitä tuossa jo yllä sanottiinkin:
VastaaPoista"tuotosta osa menee HIV:n ja AIDSin vastaiseen työhön"
Eli.. H&M luovuttaa tuotosta (myyntivoitto) osan hyväntekeväisyyteen - kustannukset vaatteiden valmistuksesta jne. varmaan on katettu. Niin kumpi tässä on oikeastaan hyväntekijä, asiakas vai H&M?
Asiakashan voisi lahjoittaa vastaavan summan suoraan johonkin hyväntekeväisyyteen ilman että ostaa H&M:n tuotteen siinä kylkiäisenä?
Pekka sanoi: "Asiakashan voisi lahjoittaa vastaavan summan suoraan johonkin hyväntekeväisyyteen ilman että ostaa H&M:n tuotteen siinä kylkiäisenä?"
VastaaPoistaTotta. Mutta jos on tarvetta ostaa myös se t-paita niin tuossahan saa kaksi kärpästä yhdellä iskulla. :)